måndag 15 december 2008

Bara några tankar...

Av allt som jag gått igenom, av allt som jag har lärt mig i min resa genom livet, från dåligt till bra, från de att jag var en liten flicka till idag, så har de format mig till den jag är just nu. Just idag...

De jag lärt mig av allt detta är vad jag vill ha i mitt liv...vad jag tycker är viktigt, vad mina behov är för att jag ska leva ett värdigt liv, vad för människor jag vill ha i min närhet...
När jag kan se på allt som vart med en förståelse så blir jag så tacksam. Tacksam över att jag förstår de som jag ska lära mig i livet, jag förstår att de har gjort mig till den jag är idag och jag kan uppskatta de som jag har. Och när jag känner uppskattning blir jag lycklig....ja ibland blir jag ledsen oxå men de är för att jag är så jävla lycklig...så då kan jag säga att jag blir ledsen-lycklig!

Jag har funderat många gånger vad som är meningen med allt, varför? De jag har kommit fram till är att livet ser ut just så här..för alla människor. Vi människor har våra öden och vi ska gå igenom de som är meningen att vi ska gå igenom. De vi går igenom formar oss och vi blir redo för vår livsuppgift. Vad den är kommer vi kanske aldrig komma underfund med. Eller oxå så gör vi de! Alla liv på jorden kämpar på ett eller annat sätt. Andra mer och andra mindre...

1 kommentar:

Caroline sa...

Linda...

Du är en underbar människa!

Puss!